facebook

twitter

linkedin

Oké, je hebt besloten om een blog op te zetten. Maar met welk doel eigenlijk? Waarom zou je tijd gaan steken in het regelmatig posten van stukjes tekst?

 De achterliggende gedachte is: wie gezien wil worden moet van zich laten horen. Of korter: aanwezig zijn op internet. Nog korter: omzet! Want we gaan ervan uit dat je middels al die activiteiten opgemerkt wordt door anderen en dat daar mogelijk in de nabije toekomst iets nuttigs uit kan komen.

Als je jezelf niet profileert op internet, kom je ook niet in beeld bij een ander die op zoek is naar iemand zoals jij. Jij wordt niet gevonden, maar de “concurrent” wel, want die had wel net iets gepost. Dus zorg ervoor dat je regelmatig van je laat horen.

Nu kan je wel van alles op internet plaatsten, maar dan zal je niet serieus genomen worden. Dus beperk je tot content waarmee jouw toehoorder iets kan. Ook hier komt de term profileren naar voren; post alleen artikelen die bij jou (en je doel) passen en doe dat regelmatig.